Laatste dagen Cambodja

29 januari 2013 - Siem Reap, Cambodja

Dag 114 (25/01) : Siem Reap

Vandaag verder Angkor bezocht waaronder de tempel Ta Phrom, waar Tomberaider gefilmd is. Vandaag toch wat meer afgezien op de fiets. Was vandaag best jaloers op de mensen die met een tuktuk voorbij reden. Ik moest mijn eigen motiveren waarom wij met de fiets rijden met woorden als beter voor het budget en ons dieet. Toch één van de 2 kunnen volhouden. Rara, de welke.

Dag 115 (26/01) : Siem Reap

Vandaag even een pauze genomen van de tempels. We gaan in de voormiddag naar het Angkor nationaal museum voor wat meer uitleg en achtergrond. Naast de uitermate hoge inkomstprijs ben ik geen millimeter wijzer geworden. Elke vraag die we hadden bleef onbeantwoord. Ik voelde mij hier meer afgezet dan op straat. In de namiddag hebben we het publiek zwembad opgezocht voor wat afkoeling. Zijn glorietijd was precies al even verstreken alsook de kwaliteit van het water.  Groen water, waar ik echt mijn best heb gedaan geen milliliter van in te slikken (want leidingwater is hier absoluut niet drinkbaar en ik denk niet dat hij flessenwater heeft gebruikt om zijn zwembad te vullen). Het lag er allemaal wat vervallen bij maar wel ontzettend gezellig. Die gezelligheid hebben we de ganse avond doorgetrokken.

Dag 116 (27/01) : hangoverday @ Siem Reap

Dag 117 (28/01) : Siem Reap

Vandaag terug wat tempels bezocht. Wederom een 50km gedaan in de hitte. Bodystyling beurt 3. Ik voel mijn bovenbeenspiertjes zo werken. Maar helaas, vandaag is onze laatste dag hier en vanavond moeten we de fiets afgeven. De dagen gaan hier snel voorbij. ’s Avonds nog eens een laatste keer genieten van de Cambodjaans specialiteiten, zo dachten we alleszins, tot we doorhadden dat we in een Vietnamees restaurant zaten.

1. Denise.:
    30 januari 2013
    Ik vind het wel leuk dat je dacht dat het Cambodjaanse eten zo lekker was en dan merkte dat het eten Vietnamees was, nadat je in Vietnam het eten toch zo lekker vond.Papa had trouwens eens gezegd dat hij het Cambodjaanse eten niet lekker vond,(dat kan natuurlijk een eenmalige tegenslag geweest zijn). Dat eiland steekt mijn ogen wel uit, maar mijn darmen beginnen nu pas stilaan weer beter te werken. eppppp