Singapore

5 februari 2013 - Singapore, Singapore

Dag 118 (29/01) : transporteerdag naar Singapore

Dag 119 (30/01) : Singapore

Eerste indruk van Singapore is een moderne en propere stad(staat), maar verdwijnt in het niets in vergelijking met Hong Kong. Maar ik ben toch blij dat we hier zijn. Wel juist iets minder blij met het feit dat ons hotel plat in de hoerenbuurt ligt (budgetreizen altijd een avontuur). We passeren een paar kortgerokte dames als we onze straat inwandelen (best een ongemakkelijke situatie!) en we horen ze ook in de gang als we naar onze kamer stappen (voel me precies in één of andere duistere film waar ik straks nog lege flessen alcohol zie vliegen en een geweershot hoor in de verte) . Enfin, duimen dat we onze buren deze nacht niet horen!
Vandaag de stad bezocht (Citycentre, Chinatown,Little India, …) en vooral veel winkels gezien. Blijkbaar heeft Croqs nieuwe modellen. Toch even uitchecken voor mijn pijnlijke voeten, je weet maar nooit. Maar helaas een zware ontgoocheling. Hun slogan zou moeten zijn : “If you really hate fashion, buy Croqs”. Serieus.

Dag 120 (31/01) : Singapore

Vandaag Sentosa Island bezocht, een artificieel eiland vol (dure) attracties en aangelegde stranden met hier een daar een luxe resort tussen geplant. Ik ben nog nooit naar Disneyland geweest maar ik vermoed dat er veel gelijkenissen zijn. Daarna naar een buurt gegaan dat je kan vergelijken met de Agora in Brussel. Ik begin me te realiseren dat Singapore gewoon één groot winkelparadijs is. Je kan er niet naast kijken, zowel de grote luxe merken, de bekende ketens als de buchtwinkels zijn hier in het meervoud aanwezig. Bovengronds, ondergronds, shoppingcenter naast shoppingcenter, onmogelijk te negeren.  Vreselijk om hier niet te kunnen shoppen, de verleiding is nog nooit zo groot geweest. Chance dat Bart vaak aan mijn arm trekt en mij wegsleurt uit de winkels, anders hadden we het vliegtuig rechtstreeks naar huis kunnen nemen (maar wel met extra trekrugzak vol nieuwe spullen).

Dag 121 (1/02) : Singapore

Vandaag was het tijd om de natuur op te zoeken, nl het natuurreservaat Bukit Timah, de laatste primaire jungle van Singapore. Volgens de Lonely Planet is het niet zo makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Wij hebben er slechts 4u over gedaan om er te geraken (een uur had normaal gezien meer dan voldoende geweest). Er blijft dus maar weinig tijd over om een fikse wandeling te maken in dit bos. Dan maar naar de top (hoogste punt van Singapore) en terug. ’s Avonds The Grandmaster gaan zien in de cinema, een martial arts film over het leven van Ipman.

Dag 122 (2/02) : transporteerdag naar Osaka, Japan (TI hier geen GSM)

1. Denise.:
    6 februari 2013
    Pppch met de logeerbuurt dit keer stond dat dan pppppppppppppppstond dit dan niet vermeld in het boek waarin je dit hotel vond? Maar ja, Aziaten weten wel dat spreken zilver is maar zwijgen goud. Dat crocs de lelijkste modetrend ooit waren, schreef zo'n twee jaar geleden al iemand. Spijtig dat je niet voluit kon shoppen maar alles wat deze reis voor jullie betekend heeft is zeker niet met geld te kopen.
    Ik vernam jullie terugkomstdatum ondertussen (was bij Boelekewis aan het eten voor ik naar de ooendeurdag bij Veronique ging) toen Gof de mail las.Barts vrienden willen blijkbaar wel goed op hem beslag leggen als hij terug is.
    Geniet nog van de volgende weken en zorg dat je tevreden terugkomt.
    Tot volgend verslag,mama. (De modderhandcreme is heel goed!)
  2. Tijl:
    14 februari 2013
    ha ha ... in Bart zijn blog in natuurlijks niks te bespeuren van die hoerenbuurt ...lolll Ik vond Singapoor ook een grote agora winkelbuurt alleen veel moderner .. was wel ok om eens in rond te lopen ...
    greetingss
    and happy valentine ... doen ze zoiets in Japan ?? ... kzou het ni weten
  3. Renske:
    15 februari 2013
    Hey Tijl, wel leuk om in rond te lopen maar lastig als je niets kan kopen (trekrugzak zit helaas volgepakt). Valentijn niet zoals in B, geen speciale restomenu of duizenden hartjes in de winkels. Enkel veel chocolade. Xxx