Osaka, Japan

12 februari 2013 - Kyoto, Japan

Dag 123 (3/02) : Osaka

Vandaag een paar buurten van Osaka bezocht, waaronder een typisch Japans kasteel. Mooie dingen, maar we verwachten meer. Mensen zijn hier super vriendelijk, sommigen beginnen ook spontaan tegen ons te praten. Wat betreft zotte stoten : treinrijtuigen enkel voor vrouwen, WC met een verwarmde bril en dat geluidjes maakt; het volume kan je zelf bijstellen zodat je zeker ben dat niemand je hoort tijdens je toiletbezoek.

Dag 124 (4/02) : Osaka (Kobe)

We slapen in Osaka maar nemen een treinpas om zo de naburige steden te bezoeken. Vandaag was het de beurt aan Kobe. Een aangenaam stadje met een haven, Chinatown en een buurt met veel Westerse gebouwen (want daarvoor moeten we naar Japan komen…). ’s Avonds in onze buurt iets gaan eten om dan te beseffen dat we te weinig geld meehebben en een kredietkaart gaat enkel in hotel en de betere resto’s. Blijkbaar kan je enkel geld afhalen in de post (met normale openingsuren) wat wil zeggen reeds gesloten als wij avondeten. De enige andere mogelijkheid is een 7eleven vinden. We hebben geluk dat er één in de buurt was! Je zou denken we zijn in Japan, maar geld afhalen is hier blijkbaar niet gemakkelijk als buitenlander.
Mensen zijn overvriendelijk in het restaurant. Als we vertrekken komen ze ons buiten ons nog eens niet uitwuiven maar uitbuigen. Lichtelijk ongemakkelijke situatie.

Dag 125 (5/02) : Osaka (Nara)

Vandaag hebben we Nara bezocht. Mooie historische gerestaureerde gebouwen, waaronder de grootste boedha van Japan en de grootste houten constructie ter wereld. Dit in één groot park vol tamme herten. Je kon speciale koekjes kopen om ze te voederen. Ik kreeg zelf geen tijd om de verpakking van de koekjes te halen of die ongeduldige beestjes zaten al in mijn gat te rammen. Chance zonder horens. Vooral pijnlijk en heb nu ne schrik opgedaan van lieve bambis.

Dag 126 (6/02) : Osaka (Himeji)

We nemen de trein naar Himeij, waar het mooiste kasteel van Japan staat. De hoofdattractie, namelijk het kasteel zelf was volledig ingepakt voor renovatie. Toppunt was dat je ingang moest betalen en nog extra moest bijbetalen als je de renovatiewerken wou zien. Eén woord : afzet! Daarna ook nog Kokoen bezocht, verschillende tuinen in Japanse stijl bezocht waar vroeger de samurai leefde. Zeer mooi en rustgevend.

Dag 127 (7/02) : Osaka (Kyoto)

Aangezien we een 4dagen reispas hebben genomen en er in Kyoto zoveel te zien is beslissen we vandaag al een eerste bezoekje te brengen. Verschillende tempels waar je bij elke tempel opnieuw moest betalen, voelde precies aan als Sentosa Island in Singapore. Eén tempelbezoek dan maar. We maken nog een tussenstop en komen aan bij het kasteel van Kyoto. We komen juist een kwartier na sluitingstijd aan (wie sluit er ook zijn deuren om 16u?!).

Dag 128 (8/02) : Osaka

Vandaag de langste winkelstraat in Japan bezocht. Kilometers lange overdekte winkelstraten. En ik heb niets gekocht! Gewoon daarvoor alleen al mag ik mij belonen met iets nieuws!

1. Denise.:
    12 februari 2013
    Natuurlijk vind je veel moderne gebouwen in Japan, westers zijn is toch zijn huidige kenmerk tegenover andere Aziatische landen. Ze kennen blijkbaar ook wel iets van uit alles geld te slaan : een renovatie bekijken, inkom geld voor elke tempel afzonderlijk. Gelukkig zijn ze behulpzaam. Heeft iedereen zon korte werkdagen als in dat kasteel?
    Van Bambi had je al een schrik opgedaan toen je als vierjarige de film zag. Maar dat was nu blijkbaar net uit gewekt.Pech. Hopelijk meer geluk bij jullie volgende bezoeken. Spijtig dat je voor de rustgevende tuinen niet echt in het beste seizoen zit, want die tuinen zijn toch Niek, dacht ik.
    nog veel succes en tot een volgend schrijven.(deze tablet staat op automatische correctie en zo komen er dan soms rare dingen tevoorschijn die ik te laat op merk) '
  2. Denise.:
    14 februari 2013
    Hoeveel grootste boeddha's hebben jullie nu al gezien? Liggen de prijzen hoog in de winkels?