Yekaterinburg - 3 nachten treinreis

12 oktober 2012 - Yekaterinburg, Rusland

Dag 10 (12/10) :

Vandaag Yekaterinburg bezocht, ik zag er eerst een beetje tegenop want in de Lonely Planet stond als enigste topbezienswaardigheid een graf van de Romanovfamilie, die uiteindelijk zelf daar niet begraven lagen. Dat komt hier goed…

Eerst de grens tussen Azië en Europa bezocht, een traditie bij trouwkoppels. Onze huwelijksreis continues! Daarna door het stadje de rode lijn gevolgd die op de grond was geschilderd, die lijn leidde ons door het centrum van de stad, met al zijn bezienswaardigheden (kerken, street art, bruggen, …) en de Burger King. Best wel een leuk stadje, Romanovgraf zelfs niet gezien. Zie foto’s

De taxichauffeur kwam ons halen om ons naar de luchthaven te brengen, beetje vervelend aangezien we de trein nemen… Na een halfuur omrijden dan toch veilig aan het treinstation geraakt.

Nu kan het toch niet anders dan dat we met 4 in een coupe zitten... Een typisch Russisch manneke dat er al opzat en een mevrouw die mee met ons opstapte. Toch hebben we geluk want buiten dat diene vent (op een irritante onregelmatige manier) snurkte hebben we weinig last gehad van onze cotreinreizigers. Oorstopjes wel al veel kunnen gebruiken, dankuwel Boelekewisteam  voor deze zeer bruikbare kado!

Dag 11 (13/10) : Eerste volle dag op de trein

We hebben vandaag vooral spellekes gespeeld op de trein, rummikub, een soort backpackers kaartenspel en maxiyahtzee. Een yahtzee met weliswaar 6 dobbelstenen, waardoor meer combinaties en dus extra spannend! Zoals je ziet is een treinreis niet zo spannend als je al enthousiast wordt over het aantal dobbelstenen bij yahtzee.

Daarentegen Dan Browns nieuwe thriller, het verloren symbool, is echt wel spannend. Terwijl iedereen hier al aan het snurken is (in koor), heb ik moeite om mijn leeslampje uit te zetten en ook te gaan slapen.

Dag 12 (14/10) : Tweede volle dag op de trein

Met die uurverschillen is het niet gemakkelijk, heb mijn eerste treinjetlag denk ik. Vandaag hebben we al een 6u tijdsverschil met België, morgen zelfs 7u.

Als we door het raampje kijken, dan ligt er sneeuw, veel sneeuw. Stel je voor dat we hier kunnen snowboarden?! Ma langs de andere kant, ik heb geen dikke kleren mee, wel 2 bikini’s…

Straks als de trein nog eens stopt, kunnen we buiten even een wandeling maken en de temperatuur opmeten. Juist zoals in een gevangenis, om de zoveel tijd mogen we een aantal minuten een luchtje scheppen buiten en onze beentjes strekken. Het eten dat we krijgen heeft ook veel weg van de gevangenis, ma bon gratis eten altijd zalig en vandaag zat er kaas bij.

1. Denise.:
    16 oktober 2012
    Heeft Bart echt zo lang stil kunnen zitten? Ik heb dat boek ook gelezen maar ondanks de opgebouwde spanning vind ik dat het einde tegenvalt. Misschien was je zo blij met de kaas dat die jullie later diarree bezorgde. Hopelijk gaat het nu al beter. Je bikini's zul je wel nog niet meteen nodig hebben. Tot het volgende verslag en geniet van de sneeuw.g