Peking

27 oktober 2012 - Peking, China

Dag 24 (26/10) : vliegtuig naar Peking

Vandaag met de vlieger geland in Peking. We hadden gelezen dat alles hier in ‘t groot is, dus buiten het feit dat we een bus hebben moeten nemen van het vliegtuig naar de terminal was er ook nog een soort metro die ons daarna naar onze bagage voerde. Al een paar km afgelegd en nog steeds in dezelfde terminal. Onze gastvrouw, Katelijne stond ons op te wachten aan de uitgang, superlief!
We hebben tijdens onze lange taxirit, meer dan een uur van Peking naar Peking, het Olympisch stadion tegengekomen, impressionant. Peking zou iets kleiner zijn dan België. Vanaf het appartement tot het centrum is nog een uur met de metro, dus stel je maar voor he.
Hun appartement is echt ruim, met zelfs een aparte badkamer voor de gasten. ’s Avonds zijn we gaan eten in zo’n typisch Chinees resto, niets vergeleken met de Chinees in België. Schaap aan het spit gevolgd door andere bbq gebakken dingen. Lekker! Daarna naar de wijnshop, lekkere Australische wijn geproefd maar helaas geen Chinese witte wijn te vinden. De fles verder geledigd op het appartement en dan lekker gaan slapen.

Dag 25 (27/10) : Peking

Wout en Katelijne hebben de echte Président, een kaas dat niet uit een blik komt, hemels genieten. Vandaag het Zomerpaleis bezocht, niets in vergelijking met het winterpaleis in Mongolië. Hier hebben ze de verf wel gevonden, zeer knap. Groot genoeg om er een volledige dag in rond te wandelen en te verdwalen. Mijn enigste teleurstelling was een worstje op een stok dat eerder zoet dan hartig was, mijn verwarde smaakpapillen waren ontgoocheld. Vandaag zowel in de supermarkt als in het resto mijn ogen opengedaan : kippen- en varkenspoten, ezelshuid, eendenhoofden (met snavel), oogballen, niets van het beest gaat hier verloren. Ook bij mijn crispy duck op resto hoorde de snavel erbij, al een geluk dat ik aan de andere kant ben beginnen eten, alhoewel dat is zijn achterkant… Damn... De avond afgesloten met een lekker wit wijntje en ne goeien babbel.

1. Ellen:
    29 oktober 2012
    haha Renske, ik moet altijd lachen als ik je verhaaltjes lees..
    hou je goed :-)
    xx
  2. Renske:
    30 oktober 2012
    Hey Ellen, leuk dat je de verhalen grappig vindt!
    Hoe ist met jou voor de rest? Xxx
  3. Tijl:
    31 oktober 2012
    ha ha ... uw smaakpapillen gaan nog wa tegenkomen ... in elk geval was ook voor mij de chinese keuken niet te vergelijken met wat je hier krijgt ... ofwel was het omdat ik niks kon lezen of vragen loll.. maar dat zal in Peking wel beter meevallen ... greeetings
  4. Renske:
    3 november 2012
    Hey Tijl, ik denk dat de Olympische Spelen veel Engels heeft bijgebracht in Peking, maar wat in de rest van het land, spannend! Zelf met het point-it boekje is het soms al moeilijk om dingen te bestellen. Groetjes aan Nadine Xx
  5. Denise.:
    17 november 2012
    Dit verslag van jullie aankomst in Peking heb ik dus gemist omdat ik in Italië was. Leuk dat je weer eens Vlaams kan spreken? Dat van die verf begrijp ik niet. Zal wel aan mijn geheugen liggen. Wat doen ze in China met hetgeen wij het eetbare deel van kip of eend vinden? Ik zou bang zijn telkens mij iets voorgeschoteld wordt, ik heb geen ontdekkingsrezigers bloed. Op die eerste foto lijkt Bart weer reclame te maken voor Boelekewis, ik zie toch niet wat hij eet. Intussen heb ik het volgende over China geleerd : het is enorm groot, het zit vol prachtige gebouwen, pleinen,steegjes,parken en je verstaanbaar maken is uiterst moeilijk,maar jullie willen er nog niet weg.Buiten enkele enervante ervaringen,alles dik in orde dus. Ik wens jullie een goed vervolg van de reis.