Sint Petersburgh

5 oktober 2012 - Sint-Petersburg, Rusland

Dag 2 (4/10) :

Vandaag na uren te hebben geslapen, toch tegen de middag uit mijn bed geraakt. ’t Was precies nodig. Direct een fikse wandeling door het centrum van SP, best wel een mooie stad, qua sfeer precies Stockholm. Echt een aanrader en indien niet overtuigd door mijn advies, check de foto’s (negeer de wolken).

Wat me opvalt, compleet geen bont!! Is het nog niet koud genoeg of is het dan toch eindelijk uit de mode geraakt?

Dag 3 (5/10) :

Vandaag was het wederom zeer duidelijk dat ik geen ochtendmens ben, na het ontbijt terug in slaap gevallen. Tijdens het ontbijt was het gewoonweg dezelfde cd als gisteren want exact dezelfde ubermelige knuffelrockliedjes. Zelfs in dezelfde volgorde, één woord heb ik daarvoor : shuffle! Onze intrede was steeds met Celine Dion (queen of knuffelrock), en ik  vraag me niet af wie de brieven From Sara with love gaat ontvangen! Urgh

In het Peterrhofpark zijn we eerste iets gaan eten, ik heb me gewaagd aan de chicken borsch. Lijkt me een Russische specialiteit aangezien je dit  enkel op zijn Russisch kan uitspreken. Voor de geïnteresseerden :  betreft dus een noedelsoep met ballekes.

Het park bezocht, met bijna 100 fonteinen, een uitdaging als je naar het toilet moet. En natuurlijk was het toilet in de verste uithoek van het park gelegen. Met de boot teruggekeerd naar Sint Petersburg, was de terugweg mooi?  De motors starten en Renske valt als een baksteen in slaap, naast onbekenden, alleen, terwijl Bart foto’s buiten aant trekken was. Mijn rechtstaande slaaphouding was echt niet sexy. Niet dat je sexy moet zijn als je slaapt, heeft ook vooral geen nut want je bent aan het slapen! Ma bon, heeft Renske eventueel slaappillen nodig als remedie voor moeilijk in slaap te vallen, nee nee, gewoon een bootmotor. Laten we dat installeren in de slaapkamer, zeer handig.

S Avonds der is goe van gepakt zi nl lekker gaan eten in La terressa, het zaligste slaatje ooit gegeten. Elke hap was gewoon hemels genieten, thans zeer simpel : sla (uiteraard), geitenkaas, amandelschilfers, peer, kleine stukjes mandarijn en een honingvinaigrette. Zo puur, zo lekker. Hoofdgerecht ook lekker, heb zelf een dessert genomen! Daarna nog goe gebabbeld op café.
Nu ist 2u en ik kan weer niet slapen en morgen weer slapen naar het ontbijt. Aaah, waar blijft die bootmotor?

Dag 4 (6/10) :

Vandaag l’Hermitage Museum bezocht, een kunstdoolhof van 3 verdiepingen met schilderijen, sculpturen en andere artefacten van de Oudheid tot nu. Gewoonweg een megamuseum, het Vaticaan is er niets tegen. Daarna een overheerlijke Wopper Cheese in de Burger King gaan eten. Om dan te trein te nemen naar Moskou.

1. Ine:
    8 oktober 2012
    Haha schattie, zalig die slaapverhalen! Wie kan er nu slapen met een motor naast zich.. Dat kan enkel jij zijn ;-)
    Het ziet er nu al geweldig uit, kan alleen nog maar beteren heb ik de indruk.. Blijf vooral verder je zalige verhalen neerpennen, ze doen me dubbel liggen :-) Dikke kussen schatters! x
  2. Stephanie:
    8 oktober 2012
    Bootmotor ok, Bart zijn gesnurk niet ok???? ;-)
    Geniet ervan xxxx
  3. Denise.:
    8 oktober 2012
    Ik had je wel graag eens rechtstaand zien slapen, want die slaaphouding van je had ik nog niet gezien. Bart is dus wel met erg gezellig gezelschap op reis. Gelukkig kan hij je aandacht nog trekken met eten. Het verschil tussen Moskou en St.-Petersburg die Bart maakt,heb ik.ondanks de uivoerigheid,begrepen. Ik kies dus voor S.P. Ik kan mij de vergane glorie van jullie,waarschijnlijk ooit decadent chique , hotel wel voorstellen. Verder nog een goede volgende etappe in een wat meer uitgeruste toestand. Tot volgende verslag. Denise.
  4. Renske:
    9 oktober 2012
    Leuk dat je ze plezant zit, dan blijf ik zeker posten!
    Ondertussen slaapprobleem bijna opgelost :)